Serwis zawieszony do odwolania. Jesli chcesz pomoc - daj znac na scooly@jaggedalliance.pl
Forum dyskusyjne poświęcone serii

JAGGED ALLIANCE



Nawigacja: « Poprzedni temat | Następny temat »

Wywiad z Lindą i Ianem Currie dla rpgvault.ign.com
Autor Wiadomość
scooly 


Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2008-05-23, 22:02

Oryginalna wersja: RPG Vault: Linda and Ian Currie Interview
Data przeprowadzenia wywiadu: styczeń 2003 r.
Tłumaczenie: Poncho, L.A. Section


Szefowie zespołu, który pracowała nad Wizardry 8 i Jagged Alliance, opowiadają nam o swojej obecnej sytuacji.

10 stycznia, 2003 – pod koniec Crusaders of the Dark Savant, siódmej gry z przełomowej serii, tytułowy Mędrzec, a zarazem czarny charakter, uciekł w stronę planety Dominus znajdującej się na krawędzi Kosmicznego Kręgu. Posiadał on niezwykle potężny artefakt pochodzący z tej planety – Astral Dominae, który krył w sobie sekret życia. W pogoń za Mędrcem ruszyły dwie rasy, T’Rang i Umpani jak również drużyna gracza. Grę, czasami nazywaną Wizardry 7, wydano w 1992 r., a po około 4 latach światło dzienne ujrzała zaktualizowana wersja CD, Wizardry Gold. Los jednak zrządził, że pogoń za Mędrcem wznowiono dopiero pod koniec 2001 r., kiedy to Wizardry 8 pozwoliło wiernym fanom oraz nowym graczom znów zanurzyć się w przygodzie.

Wizardry 8 okazało się wielkim sukcesem i zebrało wiele nagród oraz pochwał, w tym również na naszej stronie. Jednak okazało się to niewystarczające, aby zapobiec upadkowi studia Sir-Tech Canada, które było również odpowiedzialne za powstanie uznanej serii Jagged Alliance – połączenia gry strategicznej z elementami RPG. Od tego czasu wiadomości o tej doświadczonej grupie programistów z sześcioma tytułami na koncie pojawiały się tylko sporadycznie. Sytuacja ta zmieniła się na tydzień przed Bożym Narodzeniem, kiedy to, dość niespodziewanie, ogłosili, że szukają zleceń. Zainteresowali tym tematem postanowiliśmy dowiedzieć się więcej. Wynikiem tego jest poniższy wywiad z szefami grupy, uznanymi twórcami gier, Lindą oraz Ianem Currie.


Jonric: Na początek przedstawcie się proszę i opiszcie pokrótce Wasze doświadczenia w tworzeniu gier.

Linda Currie: Nazywam się Linda Currie i jestem współprojektantką oraz projektantką poziomów do każdej części Jagged Alliance (Jagged Alliance, Jagged Alliance Deadly Games, Jagged Alliance 2, Jagged Alliance 2 Unfinished Business), projektantką oraz Project Leaderem Nemesis: The Wizardry Adventure, Project Leaderem i Co-Designerem Wizardry 8 oraz laureatką nagrody Computer Gaming World za najlepszą grę RPG 2001 r.

Ian Currie: A ja jestem Ian Currie i mam takie samo nazwisko jak Linda. :) Jestem twórcą serii Jagged Alliance i byłem producentem oraz współprojektantem wszystkich czterech tytułów. Dzięki Lindzie mogłem też przez jakiś czas popracować nad Wizardry 8. Programowaniem gier zajmowałem się już od 1989 r., ale od 1997 bardziej skupiam się nad procesem produkcyjnym oraz projektowaniem. Uwielbiam tworzenie gier i wymaganą przy tym pracę w zespole – zwłaszcza teraz kiedy te zadania stały się tak wyspecjalizowane.


Jonric: W poprzednim miesiącu ogłosiliście, że „zespół który pracował nad Wizardry 8 i Jagged Alliance nadal trzyma się razem i można go zatrudnić do pracy przy nowych projektach gier.” Co uważacie za najmocniejsze strony Waszego zespołu?

Linda i Ian Currie: Zespół składa się z wielu osób, które pracowały przy Jagged Alliance i Wizardry 8 pod szyldem Sirtech Canada. Są to osoby, z którymi Ian i ja mieliśmy zaszczyt pracować przy wielu produktach i których umiejętności wysoce cenimy. Co jednak ważniejsze, świetnie ze sobą współpracują. Jeśli kiedykolwiek miałeś do czynienia z grupą ludzi, którzy do siebie nie pasują, wiesz jak wielką robi to różnicę. Poza tym mocne strony każdego członka zespołu z osobna pozwoliły nam na obsadzenie stanowisk tak, aby każdy robił to, na czym zna się najlepiej, co jest niezwykle ważne przy tworzeniu dobrych gier.


Jonric: Do kogo dokładnie odnosi się słowo „zespół”? Kto, oprócz Was, wchodzi w jego skład?

Derek Beland był głównym programistą technicznym Wizardry 8. Jego zadaniem było tworzenie niskopoziomowych systemów, na których dopiero budowaliśmy resztę programu. Na podstawie ogólnych specyfikacji tworzy narzędzia, których używa reszta zespołu do wykonania konkretnych elementów gry. Pracujemy z Derekiem od 1994 r.

Chris Camfield był naszym głównym projektantem i programistą Jagged Alliance 3. Dołączył do zespołu, aby pomóc przy lokalizacji Deadly Games. Odegrał bardzo dużą rolę przy tworzeniu Jagged Alliance 2. Pomagał również przy programowaniu i projektowaniu Wizardry 8.

Alex Meduna był głównym programistą rozgrywki w Wizardry 8. Jako programista skupiał się nad wysokopoziomowymi systemami jak np. mechanika walki, tworzenie i rozwój postaci, stopniowanie poziomu trudności i balansowanie rozgrywki. Miał duży wkład w tworzeniu Jagged Alliance, Jagged Alliance Deadly Games, Jagged Alliance 2 i Wizardry 8. Zgromadził wiele doświadczeń na temat projektowania gier i zawsze był ważnym członkiem zespołu. Pracujemy z Alexem od 1994 r.

Alex Parlour był programistą w Wizardry 8. Jak wszyscy w naszym zespole tak i Alex jest wielkim fanem gier. Ma wykształcenie inżynierskie i studiował wiele przedmiotów bezpośrednio związanych z grami – robotykę, dynamikę, kinematykę prostą i odwrotną, sztuczną inteligencję, rachunek różniczkowy i całkowy, algebrę liniową, nie wspominając już o wielu językach programowania i grafice 3D.

Charles Miles pracuje jako projektant i scenarzysta gier od 1998 r., a wcześniej, w latach 1995-1998, zajmował się ich wydawaniem. Odegrał dużą rolę w tworzeniu fabuły, dialogów, potworów, mechaniki gry i projektowaniu poziomów Wizardry 8. Jest również odpowiedzialny za rozmieszczenie wszystkich przedmiotów i potworów w grze, czym zasłużył sobie na przydomek „władca potworów”.


Jonric: A kim były osoby odpowiedzialne za tworzenie grafik i animacji?

Linda i Ian Currie: James Ferris jest grafikiem 3D i ma ponad 5-letnie doświadczenie w branży gier. Przez ten czas zajmował się tworzeniem modeli, animacji, poziomów oraz tekstur jak również wieloma innymi projektami w trzech różnych firmach.

Lee Haneman jest naszym głównym grafikiem i animatorem. Lee pracuje w branży już od 7 lat. Zajmował takie stanowiska jak grafik 2D, twórca modeli 3D, animator, główny animator, szef działu animacji oraz główny grafik. W Wizardry 8 można znaleźć ponad 70 stworów animowanych przez Hanemana. Przyczynił się również do powstania wielu postaci.

Joey Whelan jest grafikiem, który wszedł do branży gier w 1996 r., w momencie tworzenia Jagged Alliance 2. Szybko znalazł sobie niszę, którą było tworzenie portretów postaci w grze. W Wizardry 8 zajmował się tym samym, z tą tylko różnicą, że tutaj postacie miały bardzo egzotyczne pochodzenie (krasnoludy, elfy, jaszczuroludzie, rawulfowie i felpurrowie).
Norman Olsen jest grafikiem 3D, który specjalizuje się w tworzeniu i teksturowaniu środowisk 3D. W Sir-Tech Canada zajmował się tworzeniem tilesetów do Jagged Alliance oraz teksturowaniem i tworzeniem map do Wizardry 8.

Nick Brdar jest grafikiem 3D. Zaczął u nas pracować dopiero po upadku Sirtech Canada, ale mimo to uważamy go za solidnego członka zespołu i niemalże zapominamy, że nie było go wcześniej z nami. Uczył rzeźbiarstwa na poziomie uniwersyteckim, pracował na wielu planach zdjęciowych, gdzie tworzył efekty specjalne do filmów i reklam oraz tworzył środowiska 3D dla architektów i projektantów kolejek górskich.

Nicholas Minns, grafik 3D i animator. Podobnie jak w przypadku poprzedniego Nicka, tak i z tym zaczęliśmy pracować dopiero po upadku Sirtech Canada i też uważamy go za solidnego członka zespołu. Jego umiejętności w tworzeniu modeli, teksturowaniu i animacji czynią go niezwykle wartościowym i wszechstronnym pracownikiem.

Andrew King zajmuje się tworzeniem concept artów. Pracujemy z nim od kwietnia 2002 r. i, spoglądając w przeszłość, zastanawiamy się, jak dawaliśmy sobie radę bez niego. Jego kreatywność i umiejętność przelewania myśli na papier pozwoliły na usprawnienie naszej pracy.

Terry Brose to nasz główny tester. Jest wielkim fanatykiem gier i udało mu się zamienić swoje hobby w zawód. Biorąc pod uwagę to, że nie mamy własnego dużego działu jakości, to stabilność Wizardry 8 w głównej mierze zasługa wytrwałości Terry’ego.


Jonric: Wizardry 8 zostało wydane dość dawno temu. Czym zajmowaliście się od tego czasu, jak Wam się udało pozostać razem jako zespół i dlaczego tego chcieliście?

Linda i Ian Currie: Upadek Sirtech Canada uważaliśmy za ironię losu, ponieważ nigdy wcześniej nie mieliśmy tak doświadczonej i zgranej ekipy. Na szczęście naszemu zespołowi natychmiast udało się znaleźć pracę. Pozwoliło nam to zostać razem, ale firma, która nas zatrudniła, musiała ostatnio dokonać cięć w wydatkach, co sprawiło, że znowu szukamy zleceń. Co do tego, dlaczego chcieliśmy wtedy zostać razem… No cóż, dawało nam to możliwość robienia tego, co lubimy wspólnie z ludźmi, których doskonale znamy. Ale w pewien dziwny sposób trzymanie się razem jest dla nas jeszcze ważniejsze teraz, po tym wszystkim co wspólnie przeszliśmy. To chyba jednak prawda, że nieszczęścia zbliżają ludzi do siebie. ;)


Jonric: To dość nietypowe, aby ogłaszać, że szuka się zleceń. Jakie okoliczności nakłoniły Was do wydania tego oświadczenia? Dlaczego nie poszliście prostszą drogą i sami nie zgłosiliście się do wydawcy?

Linda i Ian Currie: No cóż, nasza sytuacja jest o tyle nietypowa, że w momencie kiedy stało się nieoczekiwane, nasz zespół pracował dla kogoś innego. Nie myśleliśmy wcześniej o odłączeniu się i utworzeniu niezależnego zespołu. Smutną prawdą jest to, że niedługo będziemy musieli poszukać innego zajęcia, a nie mieliśmy wcześniej czasu, żeby coś „nagrać”. Mimo iż wielu z nas pracuje w branży już od wielu lat, to nie udało nam się nawiązać kontaktów firmami zatrudniającymi twórców gier. Mieliśmy nadzieję, że wydając to oświadczenie dotrzemy do większej ilości osób. Wiemy, że tworzenie gier to drogie i ryzykowne przedsięwzięcie, ale wierzymy również, że nasz doświadczony zespół będzie łakomym kąskiem dla odpowiedniej firmy.


Jonric: Czym najchętniej chcielibyście się zająć? Czymś podobnym do Jagged Alliance, do Wizardry 8, a może czymś zupełnie innym? Pracujecie teraz nad jakimś pomysłem? Jeśli tak, to co możecie o tym powiedzieć naszym czytelnikom?

Linda i Ian Currie: Mamy dużo zbiorowego doświadczenia w tworzeniu takich gier jak Jagged Alliance czy Wizardry 8 i z pewnością o wielu niuansach gier taktycznych i RPG wiemy więcej niż ktokolwiek inny. Jesteśmy fanami tego typu gier i lubimy nad nimi pracować, ale doceniamy również nowe pomysły i jesteśmy świadomi, że w tej branży albo się rozwijasz, albo giniesz. Jako gracze nie mamy klapek na oczach i lubimy wiele różnych rzeczy… no, może poza kilkoma wyjątkami. ;) Wiemy, że nasze umiejętności zdobyte przy tworzeniu gier strategicznych i RPG przydadzą się w pracy nad innymi produktami. Marzeniem Iana jest stworzenie taktyczno-strategicznej gry fantasy. Mieliśmy to szczęście, że pracowaliśmy nad taką grą w firmie, która nas zatrudniała. Wyniki tej pracy co prawda nie są już w naszych rękach, ale mamy dużo świeżych pomysłów, z którymi chętnie się zmierzymy.


Jonric: Czy jest jeszcze coś, co chcielibyście powiedzieć naszym czytelnikom lub ich o coś poprosić?

Linda i Ian Currie: Tworzenie gier to trudna branża i patrząc na to z zewnątrz czasami trudno zrozumieć, dlaczego pewne rzeczy dzieją się tak a nie inaczej. Mało tego, nawet siedząc w tej branży ciężko to zrozumieć. ;) Mamy nadzieję, że jako zespół nadal będziemy mogli tworzyć gry na takim samym poziomie, z jakiego jesteśmy znani. Jednak, cokolwiek by się nie stało, nie chcemy, aby czytelnicy obwiniali za obecną sytuację którąś z powiązanych firm. I, oczywiście, jeśli jesteś jedną z osób zainteresowanych sfinansowaniem pracy „zespołu który pracował nad Wizardry 8 i Jagged Alliance”, możesz się z nami skontaktować pod development_team2003@yahoo.com

Wizardry 8 i seria Jagged Alliance są doskonałymi prezentacjami umiejętności zespołu, który je stworzył. Mając okazję zagrać w większość tych tytułów możemy zapewnić o wielkich pokładach rozrywki jakich nam dostarczyły. Mamy nadzieję, że Linda, Ian i reszta będą mogli nadal pracować razem i robić to, co robią najlepiej. Oczywiście chcielibyśmy im również podziękować za szczegółowe przedstawienie swojej obecnej sytuacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Przybornik użytkownika:
Pozostałe działy serwisu: