Serwis zawieszony do odwolania. Jesli chcesz pomoc - daj znac na scooly@jaggedalliance.pl
Forum dyskusyjne poświęcone serii

JAGGED ALLIANCE



Nawigacja: « Poprzedni temat | Następny temat »

v1.13PL
Autor Wiadomość
Fyfek 
Weteran L.A.

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 109
Wysłany: 2006-09-06, 10:23

Wraz ze scoolym podjeliśmy się spolszczeniu moda Jagged Alliance 2 v1.13.

Pierwsze rozmowy na ten temat podjeliśmy 17 sierpnia a prawdziwa praca rozpoczeła się na przełomie sierpnia i września. scooly będzie tłumaczył nowe komunikaty a ja zająłem się resztą tzn. kompilacjaą pliku exe i dostosowaniem aby były polskie litery i innymi miejszymi rzeczami.


Jako że niemamy zbyt wiele czasu podjeliśmy decyzje że zajmujemy sie jedynie plikiem exe więc inne pliki które są po angielsku pozostaną takie chyba że ktoś się podejmnie ich tłumaczenia do którego zachęcamy.


Plik będzie ukazywał sie systematycznie jak często to jeszcze niewiemy ale napewno po ukazaniu sie najnowszych wersji moda, oraz po większych naszych poprawkach.


Teraz przejde do samego pliku exe. Jest on spolszczony prawie w 100% brakuje jeszcze do przetłumaczenia kilka nowych komunikatów. Jest też jeden problem którego narazie nieudało mi sie rozwiązać tzn. niema w tekstach postaci itp liter ś i Ľ (niedotyczy pliku exe).


Instalacja
Instalacje spolszczenia można przeprowadzic na wersji PL jak i na GOLD

1. instalujemy najnowsza wersje moda 1.13
2. rozpakowujemy spolszczenie do katalogu z JA2 i nadpisujemy pliki



Wkrótce ukaże sie artykuł z przykładem kompilacji moda 1.13, planujemy też wydać wkrótce paczke które będzie spolszczać wersje GOLD prawie w 100% (powód wyżej).

Zachęcam wszystkich do pobrania i pisania czy występują jakieś problemy z grą.

Download:
Pobierz spolszczenie JA2 v1.13 [502]


EDITED: Zmieniłem nieco układ tekstu żeby był czytelniejszy i dodałem linki /scooly
 
 
Randok 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 164
Wysłany: 2006-09-06, 12:48

Super.
Mam nadzieję że jest to krok w kierunku większego zainteresowania tym modem. Zainteresowania tworzeniem dalszych wzbogacających zmian ( już w kodzie Ľródłowym ) i w końcu stworzenia polskiego moda opartego na 1.13. Może wreszcie zbierze się grupa która z mozołem i wytrwałością wgryzie się w programowanie . Zrobienie czegoś nowego i zobaczenie jak to działa dla własnej radochy i fanów JA .
 
 
Conrad 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 493
Wysłany: 2006-09-06, 13:10

Najważniejsze, to fakt, że jest to spora inwestycja w przyszłość.
Przydałaby się większa ekipa - tak więc zapaleńcy Jagged Alliance 2 wspomóżcie !
_________________
Samo zwycięstwo nic nie znaczy, trzeba umieć je wykorzystać.
 
 
ADASKO 


Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 30
Wysłany: 2006-09-08, 07:17

Cytat:
Zachęcam wszystkich do pobrania i pisania czy występują jakieś problemy z grą.

Pobrałem zainstalowalem i runtime error press escape to exit!
 
 
Fyfek 
Weteran L.A.

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 109
Wysłany: 2006-09-08, 07:52

masz zainstalowana najnowsza wersje 1.13.502 bo jak nie to wtedy taki błąd wyskakuje bo brakuje plików
 
 
Cycek13
Gość
Wysłany: 2006-09-09, 09:48

:brawo:

Dobrze, że w końcu znalazł się ktoś kto to zrobił.
Gratuluję zaangażowania i czekam z niecierpliwością na kolejne wersje.
 
 
scooly 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2006-09-09, 11:52

WypowiedĽ na temat:
http://www.amdklan.info/j...opic.php?p=2813

Pozwolę sobie odpowiedzieć w tym temacie, ponieważ to on do tego służy.


Aż żal dupę ściska jak się na to patrzy z boku.

Cytat:
Jeśli tak ma wyglądać tłumaczenie to ja dziękuję.

Jeśli tak ma wyglądać " JA community" w Polsce to... ja dziękuję.

Proponuję najnormalniej poczytać o projekcie. WyraĽnie zaznaczyliśmy, że nowe komunikaty jakie występują w modzie nie zostały jeszcze przetłumaczone. Nic też innego nie było kopiowane z polskiej wersji JA2.



Poza tym to mijacie się całkowicie z ideą jaka nam przyświecała.

Przyszykowaliśmy dla Was kompletny poradnik jak, gdzie, skąd po co i dlaczego, w którym miejscu itd. odnośnie poprawnego kompilowania JA2 v1.13 i to z uwzględnieniem wersji polskiej.

Wyręczyliśmy Was z "czarnej roboty" chcą tym samym dać pole do popisu polskim moderatorom, w tym Jazzowi który będzie robił polskiego moda. Gwarantujemy, że po przeczytaniu poradnika sam będziesz mógł poprawić "błędy" tłumaczenia. O to nam chodziło i to jest nasza praca.

My nie robimy spolszczenia. My pokazujemy jak je zrobić. A obwinianie nas za to, że mamy jeszcze chęci coś robić dla Was mimo obrzucania błotem i wymyślania od bubli to naprawdę wspaniały sposób, dzięki!


Wypuszczenie polskiej wersji to tylko efekt uboczny naszych prac. Za długo się bowiem znamy z całą otoczką społeczności JA w Polsce żeby zaakceptować fakt, że ktoś to zrobi za nas... Teraz wszelkie zmiany biegnące w kierunku stworzenia polskiej wersji JA2 v1.13 będą nieporównywalnie banalne po tym jak dostarczymy gotowe pliki. Tutaj największa pochwała należy się Fyfkowi, który siedział dniami i nocami, dłubiąc w kodzie i szukając rozwiązań jak wgrać polskie czcionki itd.



Poradnik i gotowe pliki pojawią się w najbliższym czasie. Powstaje jednak pytanie - czy dla takiego community warto w ogóle coś robić? Miny nam zrzedły a morale opadły. Dziękujemy.
 
 
Conrad 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 493
Wysłany: 2006-09-09, 12:43

Ja już zrozumiałem, że w niektórych miejscach śmieci po prostu nie da się uporządkować.
Róbcie swoje i miejcie za nic komentarzy motłochu z amd klanu, po co liczyć się z ich opinią, skoro nie ma w niej krzty obiektywności?

Wiadomo, ciężko zachować obojętność, gdyż nie każdy fan JA jest mentalną amebą, nawet jeśli osobiste doświadczenia osób typu Len wskazują inaczej..
_________________
Samo zwycięstwo nic nie znaczy, trzeba umieć je wykorzystać.
 
 
Kijek
Gość
Wysłany: 2006-09-09, 13:00

Fyfek napisał/a:
Wraz ze scoolym podjeliśmy się spolszczeniu moda Jagged Alliance 2 v1.13

A póĽniej napisano:
scooly napisał/a:
My nie robimy spolszczenia.

scooly napisał/a:
Wypuszczenie polskiej wersji to tylko efekt uboczny naszych prac.

No to zaraz, o co chodzi?To nad czym tak zawziecie pracowaliście?Piszesz, że pracujecie nad spolszczeniem, a póĽniej, że to efekt uboczny?Człowieku zastanów się!A może w ogniu krytyki chcesz odwrócić kota ogonem.

Mówisz, ze zrobiliście poradnik jak spolszczać,tak? Hmm, jak ludzie zaczną robić spolszczenia bazując na takich poradnikach to aż żal dupę ściska na samą myśl. Po takim poradniku to dosłownie w miesiąc ludzie przetłumaczą wszystkie wersja JA. LOL
 
 
scooly 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2006-09-09, 13:15

Cytat:
No to zaraz, o co chodzi? To nad czym tak zawziecie pracowaliście?

A jak można pracować nad jednym nie robiąc drugiego? Kompilacja wiąże się u nas z polską wersja, a polska wersja wiąże się z kompilacją. To jest temat o polskiej wersji dlatego tak a nie inaczej zostało to ujęte.

Cytat:
Mówisz, ze zrobiliście poradnik jak spolszczać, tak?

Nie. Taki poradnik już istnieje:
http://jaggedalliance.pl/...-modow-vt97.htm
http://jaggedalliance.pl/...onki-vt1007.htm

Jednakże, żeby zrobić dobrze polską wersję JA2 v1.13 trzeba jeszcze umieć poprawnie skompilować kod Ľródłowy. I o tym będzie poradnik.


Cytat:
Hmm, jak ludzie zaczną robić spolszczenia bazując na takich poradnikach to aż żal dupę ściska na samą myśl.

To zadziwiające bo robisz w grupie Iron Squad dokładnie to do czego sam doszedłem i przekazałem dalej. Dlaczego więc wątpisz w wartość nowego poradnika? Może go już przeczytałeś?


Kijek, wróć do swojego IS, dokończ tłumaczyć Vietnam SOG'69. Kto wie, może bardziej się przyda graczom i bardziej wpłynie na rozwój tego co nazywacie "polskim community JA". Na razie jednak proponuję nie krytykować pracy innych jeśli samemu nie chce się być krytykowanym.
 
 
biernik master 

Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 40
Wysłany: 2006-09-09, 15:47

znowu się kłócicie :/
i proszę nie obrażać forumowiczów JAC bo większość to normalni gracze i z Waszymi sporami nie mają nic wspólnego
kto chce się kłócić niech używa GG czy @
na forum, gdzie posty mogą czytać wszyscy wypada krytykować konstruktywnie i z wyczuciem a jesli spolszczenie powstało po to, żeby gracze mogli je sprawdzić i wskazać błędy to na litość boską niech się nikt nie obraża jesli pojawiają się krytyczne posty...

na pewno spolszczenie będzie przydatne ale na razie pomęczę się w wersje angielską, bo boję się, że jak napiszę coś krytycznego to się bluzgi posypią na moją głowę ;)
pozdrawiam
_________________
http://jazz.pilsner.pl/
 
 
scooly 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2006-09-09, 22:41

Cytat:
na pewno spolszczenie będzie przydatne ale na razie pomęczę się w wersje angielską, bo boję się, że jak napiszę coś krytycznego to się bluzgi posypią na moją głowę ;)


Spokojna głowa ;) :cegly:

Cegłami rzucamy tylko w osoby, które z góry mają ustalony pogląd, nawet nie ściągnęły polskiej wersji nie mówiąc o graniu, a krytykują na lewo i prawo. Trzeba mieć tupet żeby tak robić, ale są na tym świecie rzeczy, które filozofom się nie śniły. ;)


PS. Nowa wersja wyjdzie w przyszłym tygodniu. Wśród nowości znajdą się przetłumaczone wszystkie nowe komunikaty jakie były zawarte w pliku exe 1.13. ;)
 
 
Maxwell
Gość
  Wysłany: 2006-09-09, 23:49

Co prawda pisałem o tym na JAC, ale przez scalanie postów może nikt nie zauważył, więc rzucę i tu: na moim kompie exec wydaje się działać poprawnie dopóki nie zapiszemy gry i nie spróbujemy jej odczytać - psuje save'y - przynajmniej w grach rozpoczętych na oryginalnym execu - nie sprawdzałem jeszcze czy w nowych działa poprawnie.

To by było na tyle.
Maxwell
 
 
scooly 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2006-09-10, 06:50

Przetestowałem to u siebie na komputerze. Savy z oryginalnej wersji 502 (oryginalna=JA2 GOLD + JA2 v1.13 ENGLISH) działają na polskiej wersji (polska wersja=JA2PL + JA2 v1.13 ENGLISH + JA2 v1.13 POLISH), poprawnie się odczytują, zapisują i nie ma problemów z ponownym, póĽniejszym odczytem.

Przynajmniej tak jest u mnie :) :wink:


Napisz jakiej wersji używasz. Najmocniej zalecana jest 502 z ostatniej gotowej paczki. Otwórz starego save'a i zerknij na pierwszą linijkę - jeśli to jest "Build 06.09.01" to jest to wersja 502. Pamiętaj, że to musi byś ten stary save, którego nie odpalałeś jeszcze na polskiej wersji.


BTW| Ściągałeś i instalowałeś może coś z "przedpremierowych nowości"? Chodzi konkretnie o NPC Tooltips i >18 najemników? Pytam, ponieważ z nimi występują takie problemy.


BTW2| Prosimy o kontakt jeśli ktoś także miał takie problemy.
 
 
Maxwell
Gość
Wysłany: 2006-09-10, 14:05

Może bez przesady - umiem rozpoznać wersję programu ;) Ponadto zaczynam grę od nowa przy zainstalowaniu kolejnych wersji by nie przegapić żadnych zmian. ;)

scooly napisał/a:
Napisz jakiej wersji używasz.

build 502 z ostatniego release'u (nie używam SVN), bez żadnych ingerensji w pliki.

scooly napisał/a:
Ściągałeś i instalowałeś może coś z "przedpremierowych nowości"?

Co do ">18" - nie wiem jak tobie, ale mi ściąga się tylko jako exec (502jA) który i tak nie działa ;) (wywala się po intrze) więc nie rozumiem jak może wpływać na grę z innego execa.


Pobawię się jeszcze polskim execiem i zobaczę czy błąd się ciągle powtarza (jak się powtórzy to podeśle execa co byś sam zerknął). Co by nie było wątpliwości - gra zaczęta na v502, zapisana na slot2 po odczytaniu na v502pl i zapisaniu na slot3 (czy jakimkolwiek innym) nie daje się odczytać (error). Po odpaleniu gry z wersji ang. te sloty ciągle nie chodzą, ale gra ze slotu2 działa poprawnie i daje się bezbłędnie zapisać i odczytać na dowolnym slocie.
 
 
Maxwell
Gość
Wysłany: 2006-09-10, 14:16

No i nie musiałem długo czekać na powtórkę. Odczytałem grę po polskim exe, odrazu zapisałem na innym slocie, odczytałem grę z tego slotu i pojawił się "Błąd podczas odczytu gry". Wysłać ci na jakiś mail, czy wrzucić na ftp ten save?
 
 
scooly 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2006-09-11, 10:17

Prześlij na scooly@SKASUJTOpoczta.fm lub umieść gdzieś na publicznym FTPie.
Napisz jeszcze jak wygląda u Ciebie podstawka, czyli na jakiej wersji instalowałeś v1.13.

PS.
Cytat:
Ponadto zaczynam grę od nowa przy zainstalowaniu kolejnych wersji by nie przegapić żadnych zmian. ;)

Nie ma takiej potrzeby.


Cytat:
Może bez przesady - umiem rozpoznać wersję programu ;)

Nie wątpię ale savy wcale nie muszą mieć takiej samej wersji co gra.
 
 
Maxwell
Gość
Wysłany: 2006-09-11, 12:25

scooly napisał/a:
Napisz jeszcze jak wygląda u Ciebie podstawka, czyli na jakiej wersji instalowałeś v1.13.

Na wersji z CDA - mam wrażenie że szukasz po omacku. :jezyk: Skoro v.1.13 chodzi stabilnie ciężko doszukiwać się winy w wersji programu... no chyba że wasz exec korzysta z innych plików niż mod i nie zawierał ich w paczce. :confuse: (przecież nie ma już nawet śladu po execu z tamtej wersji i połowie innych plików)
Gdyby to miało jeszcze jakieś znaczenie to informuję że gram na skonfigurowanych plikach ini, i na rozdziałce 1024x765, mając kilku IMPów w drużynie...

Here ya go: http://republika.pl/marc_us/jag/SaveGame03.sav
Może to odpowie na wszelkie pytania. Ja się poddaję - zabaczę jeszcze czy działa u mnie gdy rozpocznę grę od nowa na waszym execu i zostawiam to - nie widzę by problem był zlokalizowany, ani by się powtarzał u innych więc przejdę do tego na porządku dziennym.

scooly napisał/a:
Nie ma takiej potrzeby.

Zdaje sobie z tego sprawę, jednak spójrz na drugą część zdania :wink:
 
 
Maxwell
Gość
Wysłany: 2006-09-11, 13:35

Grając od nowa na polskim Exe jest tak samo. Wynajmuję 6 najemników - jest ok. Tworzę 2 IMPy, przechodzę do sektora z rebeliantami, najmuję Irę... i już nie jest ok - wywala error przy ładowaniu gry. Osobiście podejrzewam tych nadmiarowych IMPów, ale nawet nie chce mi się sprawdzać tej teorii ;)
 
 
scooly 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 2559
Wysłany: 2006-09-11, 14:38

W którym katalogu trzymasz swoje zapisy?
I jak wygląda u Ciebie plik ja2.ini z katalogu głównego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Przybornik użytkownika:
Pozostałe działy serwisu: